初花火〜〜〜パパパパ〜〜っ

Rickey's First Fireworks
"Mommy and Daddy took me to the riverside park with friends, and we set off some fireworks!

A few weeks ago, they had the big Tenjin Festival Fireworks here. It was really noisy and scary at home, so Mommy turned on the TV and showed me it. We sang my favorite fireworks song, 'Pa-pa-pa-pa-Paaah!'
When we went to the river the other day, the bright sparklers were scary at first, but I'm a big boy, so I could get used to them! It was fun after all!"
c0002614_2331954.jpg

今花火の歌にはまっているりっきぃ。
「パパパパ〜〜パァ〜〜〜〜」と歌ってくれるものの
手持ち花火は初めて。
天神祭の花火の音にびっくりして泣き出してしまったので、あわててテレビをつけて
生放送中の花火の映像をみせながら、大丈夫よ〜〜!花火はきれいなのよ〜って
説明。だって我が家からはちゃんと見えないんだもん。
この日はBIANCA BIANCA BABYに参加していただいてる
risa-piさんに誘っていただいて花火を楽しみました♪
最初はおっかなびっくりで泣いていたものの、しばらくする慣れてきたみたいで
喜んでいました。やっぱりいいね〜〜花火☆
りっきぃは暗闇を走る京阪電車や飛行機、はたまたからすにコウモリを見つけて
大興奮....。またまた鉄夫くんを発揮してしまいました。
c0002614_23314578.jpg

5家族そろってのプチ花火大会☆とっても楽しかった〜〜♪
[PR]
by cozipper | 2007-08-09 00:38 | Rickey's Room

のんびり素敵にナチュラルライフを楽しみたい♪